فیلم SKULL ISLAND (محصول ۲۰۱۷)

فیلم SKULL ISLAND (محصول ۲۰۱۷)

جزیره جمجمه (به انگلیسی: Kong: Skull Island) فیلمی ماجراجویی هیولایی آمریکایی به کارگردانی جوردن ووت رابرتز و نویسندگی دن گیلروی مکس بورنستاین و درک کونولی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. از بازیگران این فیلم می‌توان به تام هیدلستون، بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، توبی کبل، جان گودمن و جان سی ریلی اشاره کرد. 

نهمین دوره سینما برند با همکاری مجموعه پردیس سینمایی قلهک در روز شنبه ۴ شهریور ماه در پردیس سینمایی قلهک و با پخش و تحلیل فیلم Kong: Skull Island (کینگ کونگ : جزیره جمجمه) با حضور جمع کثیری از علاقه مندان و مهمانان برگزار شد.
این مراسم که از ساعت ۱۹ تا ۲۲ به درازا کشید، با پخش فیلم Kong: Skull Island آغاز شد. فیلم Kong: Skull Island به کارگردانی جوردن ووت رابرتز و نویسندگی دن گیلروی مکس بورنستاین و درک کونولی است محصول سال ۲۰۱۷ می باشد که با بازی به تام هیدلستون، بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، توبی کبل، جان گودمن و جان سی ریلی ، در مارس ۲۰۱۷ در آمریکا به نمایش درآمد و تا کنون ۵۶۶٫۲ میلیون دلار فروش داشته است.
در ادامه و پس از پخش فیلم ، دکتر شهریار شفیعی – رییس هیات علمی آکادمی برند ایران – به بررسی و تحلیل فیلم از منظر اسطوره شناسی و روان شناسی معاصر پرداخت.
دکتر شفیعی ضمن توضیح تفاوت های این فیلم با سری های قبلی ساخته شده آن ، آن را سراسر نشانه دانست و با بهره جستن از مفاهیم کلاسیک روانشناختی به واکاوی و تشریح ابعاد مختلف فیلم پرداخت.

 


دکتر شفیعی با اشاره به نقدهای وارد شده به فیلم در خصوص بی قهرمان بودن و عدم شخصیت پردازی عمیق ، ، آن را تعمد کارگردان در ساخت فیلم دانست تا بیننده بتواند از زاویه هر کسی فیلم را ببیند و تحلیل کند.

 


در بخشی از سخنرانی ، دکتر شفیعی ، با بیان رابطه سلامت روان و مدیریت ذهن ناخودآگاه ، با تاکید بر سویه های کهن-الگویی فیلم از جمله آرکتایپ جنگ طلبی ، و مفهوم سایه (Shadow) به عنوان مقوله ای که جز ویرانی چیزی ایجاد نمی کند ، نقش علم جدید را چگونگی کشیدن تصاویر پنهان در ضمیر درونی انسان از آرکتایپ ها برجسته دانست.تفاوت رابطه عاشقانه کینگ کونگ با شخصیت دختر فیلم (با بازی بری لارسون) نسبت به سری های قبلی ، در قالب کاهش رابطه آرکتایپ پرسفون (دختر) و هادس (کونگ) از جمله دیگر مباحث مطرح شده توسط دکتر شفیعی در تحلیل این فیلم بود.

 

 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

گفتگو در واتساپ
1
به کمک نیاز دارید؟
سلام 👋
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟